Valeondades-Houses

Wandelen op Samos - Agios Konstantinos

Van Valeondades naar Agios Konstandinos:
Loop langs restaurant Ta Aidonia en sla rechtsaf op de asfaltweg. Voor de brug rechtdoor lopen op de betonweg, die naar rechts omhoog klimt. Vlak na een huis aan de linkerkant maakt de weg een bocht naar rechts. Bij een Tsplitsing links aanhouden, de weg klimt verder omhoog naar de kam. Het landschap opent zich, met uitzicht op landerijen en huisjes richting de kust. Bij een T-splitsing rechts aanhouden, de weg slingert richting de kust. Afslagen negeren, de landweg blijven volgen. Sla bij een viersprong rechtsaf naar beneden, de weg slingert omlaag, met prachtig uitzicht op Manolates en daarna weer richting kust. Je komt langs een kerkje aan de rechtkant en enkele huisjes. De haven van Agios Konstandinos komt in zicht. Wanneer de weg naar rechts buigt en je aan je linkerhand een pas gebouwd roze huis ziet, loop dan rechtdoor en kijk uit naar een voetpad (met zwarte waterslang) dat scherp afdaalt naar Agios Konstandinos. Het pad is eerst duidelijk zichtbaar, maar halverwege wat overwoekerd. Aan het eind van het pad kom je langs een afgedankte graafmachine, sla linksaf en op de betonweg rechtsaf. Je komt bij de hoofdweg door Agios Konstandinos aan. Ga rechtsaf over de brug en direct daarna linksaf naar de boulevard.